De nationale taal is Maleis, maar Chinees wordt het meest gesproken.

Singapore heeft namelijk vier officiële talen: Maleis, Engels, Chinees en Tamil.

Op dit moment probeert de regering het gebruik van de Engelse taal te stimuleren. Veel jongeren spreken daarom ook voornamlijk Engels. De meeste oudere bewoners van Singapore gebruiken een combinatie van Engels, Chinees en Maleis door elkaar. Deze variant wordt aangeduid met Singlish.

Toegevoegd na 15 minuten:
op deze link vind je nog meer informatie over de talen die er gesproken worden (div. soorten Maleis

http://www.ethnologue.com/show_country.asp?name=SG

The number of individual languages listed for Singapore is 21. Of those, all are living languages.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Singapore heeft vier officiële talen: Maleis, Engels, Mandarijn en Tamil. De nationale taal is Maleis, maar Mandarijn en Engels wordt het meest gesproken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Indonesisch
De officiële talen van Singapore zijn het Maleis, het (Mandarijn) Chinees, het Tamil en het Engels.
Het Maleis is de nationale taal en het Engels is de taal van het bestuurlijk apparaat.
Het Mandarijn Chinees wordt steeds meer gebruikt in plaats van Chinese dialecten als Hokkien, Teochew, Kantonees, Hakka, Hainanees en Foochow. Naast het Tamil worden er door Indiërs nog talen gesproken als Punjabi, Telegu, Hindi en Bengaals.
Amadea
11 jaar geleden
Als je met 'hoofdtaal' bedoelt welke taal het meest gesproken wordt, dat is Engels. In mijn ervaring spreekt vrijwel iedereen Engels (alleen in China-Town en Little India tref je oudere mensen aan die geen Engels kunnen). Op kantoren, in winkels, op toeristische plekken beheerst iedereen de engelse taal.
Singapore English wordt vaak 'Singlish' genoemd. Het is Engels met een sterk accent. De d, t, of s aan het eind van een woord wordt vaak niet uitgesproken ('words' --> 'wor' en er worden Chinese of Maleise kleine woordjes tussen gezet "Let's go-lah".
Ik vind het moeilijk te verstaan, vooral de eerste dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was vorig jaar (2011) in Singapore en mijn indruk was dat het Chinees (Mandarijn) de overhand heeft vanwege de vele etnisch Chinese mensen in Singapore. Echter is de Engelse taal alom aanwezig en spreken vele mensen dit dan ook zonder probleem. Als bezoeker zul je misschien snel de indruk krijgen dat Engels de overhand heeft, maar dat komt misschien ook omdat de meeste bezoekers zelf geen Chinees spreken en daar dus geen gebruik van maken en het minder vaak zullen horen.