Wat is de definitie van definitie?

peinzen,kom er niet uit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3K

Het beste antwoord

Een definitie is de formele, samenvattende beschrijving van het betekenisveld waarnaar een begrip verwijst. dat is van wikipedia. Ikzelf schrijf dat eeen definitie een duidelijke afbakening is van een bepaald onderwerp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouw nooit op Wikipedia (alleen)!!!

Andere antwoorden (8)

Daar is per definitie geen definitie voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
samenvattende beschrijving
denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een definitie is een duidelijke begrenzing (aanduiding van het(de) einde(n), finitie) van het onderwerp dat je definiëert.
rose
14 jaar geleden
Een definitie is een eenduidige beschrijving van een begrip.
itsme
14 jaar geleden
De definitie van definitie is een mening van iets tenzij dit wetenschappelijk aangetoond kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een definitie is een samenvattende omschrijving van de kenmerken van een begrip, zodat het niet met een ander verward kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Synoniemen;
Bepaling, omschrijving, begripsbepaling, begripsomschrijving.
amc
14 jaar geleden
In de taalkunde wordt het te definiëren begrip het definiendum (mv.: definienda) genoemd, de beschrijving zelf heet de definiens (mv.: definientia). Een globale definitie kan vaak met een korte definiens toe, maar is minder specifiek dan een exacte.