Wat is een goed boek om Spaans te leren?

Ik ben een beginner en wil graag Spaans leren. Wie weet wat een goed boek hiervoor is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
7.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flauw

Antwoorden (3)

ik zou zeggen een kinderboek, met veel plaatjes
of je kan ook via internet Spaans leren (zie bijlage)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plaatjes goed idee, denk je niet meteen aan, tenminste ik niet ;-) Dank je.
Grappig!
Zelf ben ik Spaans, dus ik zou moeten weten wat zo'n goed boek is... maar ik kan je niet één boek adviseren!

Het hangt natuurlijk af van wat je interesses zijn, want je gaat het leuker vinden als je de thema zelf leuk vindt.
Het advies om met een kinderboek te beginnen is natuurlijk heel verstandig, want daar gebruiken ze geen al te moeilijke woorden en te lange ingewikkelde zinnen.

Een makkelijke (en goedkope!) optie is om elektronische boeken te downloaden, je hebt enorm veel keuze op Internet, en je kan zeker iets leuk vinden. Bij voorbeeld met de personages van Sesamstraat die zijn eigen Spaanse versie heeft ("Barrio Sésamo"), zowel in boeken als op YouTube. Dan weet je ook zeker dat het pedagogisch gezien klopt.

Je kan ook zoeken via organisaties die Spaanse lessen geven. Een aanrader is het Instituto Cervantes, dat is een netwerk van leercentra van de Spaanse overheid die in heel veel landen werkt en het leren van Spaans faciliteert. Ze hebben een groot leercentrum in Utrecht (ik weet niet waar je woont, misschien heb je geluk!), maar je kan ook heel veel online zien, cursussen en lezingen volgen, e-boeken lenen... maar ook échte leerboeken me grammatica enz. Ze kunnen je ook prima adviseren over welk niveau voor je het beste is. Het is zeker een aanrader, zie de link onderaan.

Als je de taal een beetje onder de knie hebt, dan kan je een jeugdversie zoeken van klassiekers die je zelf ooit in het Nederlands hebt gelezen. Je kent de personages en het argument al, dus kan je je beter concentreren op de taal (zo deed ik het ooit om Nederlands te leren, en het pakte prima uit)

Toegevoegd na 43 seconden:
¡Mucha suerte!
Un saludo. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik lees liever niet via internet, vandaar dat ik een boek zoek. Dat kan ik ook meenemen, heb geen smartphone namelijk, dus kan niet overal op internet ;-) Woon in t zuiden, dus Utrecht is te ver. Maar wat een leuk idee om met kinderboeken te beginnen. Misschien wel een idee. Bedankt.
Wat mij betreft is "Assimil Spaans leren zonder moeite " verreweg het beste boek wat beschikbaar is voor het leren van de Spaanse taal. Een hele fijne en goede leermethode. De meegeleverde woordenlijst en luisteroefeningen op cd bij het boek zijn ook erg handig.