Wat is een kriek?

Ik lachte me er net één, maar ik weet niet wat het is.

Picture for question
Cryofiel
14 jaar geleden
in: Taal
4.4K

Antwoorden (5)

Een epidemie van zich kapot lachen, heel hard lachen, zich een kriek lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een zure kers, of bier van zure kersen.
Wat het met lachen te maken zou moeten hebben weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je een 'kriek lacht', dan lach je je een breuk.
Mensen denken dat je jezelf blijkbaar ernstig kunt beschadigen door te hard te lachen, want als je niet uitkijkt dan lig je 'in een deuk'.
AWM
14 jaar geleden
Een van de betekenissen van KRIEK is BULT. Daarom zich een kriek lachen is synoniem met "zich een bult lachen" cfr. franse uitdrukking "rire comme un bossu"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kriek is een kers...
In Belgie maken ze er erg lekker bier van: een kriekse..