Hoe zou ik me schriftelijke taalvaardigheid in het Nederlands kunnen verbeteren?

Hoi

ik ben 17 en ik zit op een Engelstalige school in Amsterdam. Maar ik zou toch graag heel goed Nederlands willen leren. Ik woon hier pas twee maanden en ik helaas geen vrienden, maar ik hoor wel veel Nederlands en spreken lukt me ook een beetje maar schrijven vind ik gewoon heel erg moeilijk. Hoe zou ik dat kunnen verbeteren? Behalve door hier vragen te stellen natuurlijk:-) Hebben jullie misschien tipps? Bedankt:-)!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

Je kunt hier ook vragen beantwoorden. Leer je ook heel veel van. Bij het vragen beantwoorden kun je bronnen raadplegen, zo vergroot je ook je algemene ontwikkeling. Sla je twee vliegen in één klap.

Op deze site zitten meer mensen die tot doel hebben om hun schrijfvaardigheid te verbeteren. Je leert er hoe dan ook veel van!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zoek een leuk forum op waar je schrijvend communiceert met anderen.
In elk interesseveld heb je wel fora.
Succes, je kunt het omdat je het wilt...
itsme
14 jaar geleden
Ik vind dat je goed Nederlands schrijft!
Maar lezen vergroot altijd je taalkundig inzicht, dus lees de krant of een goed boek, je kan gratis (jaja echt Hollands, gratis dingen) lid worden van de bibliotheek tot je 18de.
En praat zoveel mogelijk Nederlands, wees niet bang dat je fouten maakt, zeker niet als je net zo praat als dat je schrijft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, je vraag is al in redelijk goed Nederlands geschreven hoor. Er staan maar een paar foutjes in (me schriftelijke = mijn schriftelijke; tipps = tips). En, af en toe een komma leest makkelijker.
Maar - zoals je al zegt - hier vragen stellen en antwoorden, zal je een eind op weg helpen. Oefenen dus.
Nogmaals, je Nederlands is helemaal niet slecht. Beter zelfs dan dat van veel GV'ers :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da vint ikke now ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...
Probeer ook om boeken te lezen. Daarmee vergroot je makkelijk je woordenschat (houd er desnoods een woordenboek bij). En probeer om de basis grammatica onder de knie te krijgen! Dat zouden heel veel Nederlanders ook eens moeten proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefenen en oefenen...

Wij allemaal van GV zullen je helpen, kom maar op met je vragen en antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefenen met iemand(en) die goed (zijn) is in grammatica, anders leer je het al fout aan. En vraag om verbetering als de gelegenheid zich voordoet.