Hoe kan ik (fantasie)woorden Italiaans doen lijken?

Ik maak voor een spelletje een kaart van een fantasieland. Ik weet zat namen voor provincies en steden en dergelijke, maar het moet een Italiaans thema hebben. Wie weet er goede richtlijnen voor voor- of achtervoegsels, woordstructuur, et cetera?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Ga naar de random text generator en stel ‘m in op Italiaans.
http://randomtextgenerator.com/

Je krijgt dan hele lappen tekst, zoals:

"Or fato pace ah reni. Gocciole com ape virtuoso minerale dal. Importuna altissimi settimane com palpitare torturare uno. Poi mai perfino amo entrare pensavo milizie modella destino. Vede ha mese lo veda aria. Irrequieto giudichera ad se sospettoso trascinava."

Als je daar een paar indrukwekkende woorden uithaalt zoals:
pensavo irrequieta giudichera importuna altissimi settimane

en die losse lettergrepen weer samenvoegt, krijg je met een beetje creativiteit prachtige Italiaansklinkende namen als:

Pensachera, Irresavo, Imporquieta, Pentuna, Altimane of desnoods Sospettosovedagiudicheraltissiminerale.

Wil je er dieper induiken, ga dan hier naar toe:
http://www.omniglot.com/writing/italian.htm
Veel wetenswaardigheden over de structuur van het Italiaans, en ook heel veel links!

Hier laat ik het maar even bij, want de spellingchecker van goeievraag slaat bijna op tilt. ;-)
(ik kreeg het advies van de GV checker om "sospettoso" in "sloopauto’s" te veranderen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Watte uno bellissima antwoordde!! Met velle gevoello van humore, en correcto ook!! Uno plus van mé +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grazie per il segno più Gabi! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
È stato un piacere!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-)
Daar had ik Google vertalen toch even bij nodig.

Andere antwoorden (2)

Achter de woorden een i of o zetten: piano, tortelini etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je kijkt naar italiaanse namen van plaatsen is het vaak zzia of zzio.. dan zou je bijv Amsterdamzzio ervan kunnen maken. of Groningzzia... zo maak je het italiaans klinkend..