Omdat het oorspronkelijk een Afrikaans woord is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit woord is door de Engelsen uit het Afrikaans overgenomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat dat het woord uit het Zuid-Afrikaans komt en de Engelsen Zuid-Afrika als kolonie hadden.

Toegevoegd na 45 minuten:
Toen kwamen ze voor het eerst dat beest tegen en namen de al bekende naam in Zuid-Afrika over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederland koloniseerde Zuid Afrika rond 1652, de Britten namen de macht over rond 1795. Vandaar dat er bepaalde begrippen in het Engels woorden uit onze taal zijn. 'apartheid' is ook een voorbeeld hiervan.