Wat wordt met de uitspraak bedoeld?

Aardige meisjes komen in de hemel, brutale meisjes komen overal. Betekent dit dat brutale meisjes ook in de hemel komen? Of wordt er juist mee bedoeld dat aardige meisjes in de hemel komen en brutale meisjes niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Antwoorden (2)

Uitdrukkingen moet je niet te letterlijk lezen.
Wat er bedoelt wordt is dat als je brutaal bent je verder komt in het leven.
Het heeft met in de hemel komen niets te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat begrijp ik, maar bedoelen ze dat je uiteindelijk tóch beter af bent als je aardig bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, alleen maar aardig zijn brengt je niet ver. Brutale komen overal en uiteindelijk dus ook in de hemel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed beschreven nelly3 +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tenslotte zeggen ze toch ook ,.. brutalen hebben de halve wereld ,...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie neemt er nu genoegen met de halve wereld? Een piepklein prutsplaneetje in een vergeten hoekje van de melkweg...
Hier wordt mee bedoeld dat brutale meisjes een avontuurlijker leven leiden dan 'aardige' meisjes, want de aardige meisjes zijn braaf en vertonen gewenst gedrag, en de brutale meisjes niet.

De uitspraak heeft dus eigenlijk niks met de hemel te maken.

Het is trouwens een onzin-uitspraak, je kunt ook een heel avontuurlijk leven leiden en 'toch' aardig zijn. Meestal wordt hij gebruikt door meisjes die denken dat ze een grote bek moeten hebben om uit het leven te halen wat er in zit.