Wat is nu het exacte verschil tussen afdoende en voldoende?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
22.5K

Het beste antwoord

Je hebt voldoende gedaan als je een bepaalde verwachting hebt ingelost of een bepaald doel hebt bereikt.

Als je een bepaalde maatregel hebt getroffen die voldoende zin heeft gehad, dan was dat afdoende, en is daarmee het probleem af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Afdoende betekent dat ermee volstaan kan worden, er hoeft niet op worden teruggekomen. Het is klaar.
Voldoende betekent dat het ermee door kan, maar echt tevreden kan men er niet over zijn. Het kan nog verbeterd worden. Het kan eigenlijk beter goed zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Afdoende is definitief klaar. Voldoende is voor verbetering vatbaar.