Wat is latijns aan; "Analytisch gedefinieerde interpretatie"?

Even los van het feit dat bovenstaande uitspraak door mij gebruikt is op GV. Kreeg ik in een inmiddels verwijderde reactie het verwijt dat ik alleen Latijnse uitspraken ga gebruiken als ik geen zinnig antwoord kan geven...

Dus aan jullie de vraag. Wat is Latijns aan: "Analytisch gedefinieerde interpretatie"?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp de vraag niet. We moeten iets Latijns ontdekken in een Nederlandse uitspraak?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verwijt was dus dat deze Nederlandse uitspraak Latijs zou zijn...

Het beste antwoord

Niks Latijns aan, maar er worden de laatste dagen wel meer dingen ten onrechte verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoewel ik zonder context de uitdrukking niet begrijp is het geen Latijn, dat lijkt me duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De context is ook niet belangrijk in deze vraag...
veel woorden komen van het latijn, veel franse woorden b.v maar misschien dit ook en bedoelde ze dat, maar dan rest mij dit; dan slaat het nog nergens op om jou reactie te verwijderen. Kun je ook bezwaar maken tegen verwijderde reacties?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Analytisch is toch grieks? Wat is de vraag, of we het ook onrechtvaardig vinden? Dat zou best kunnen, maar ik weet niet in welke context en op welke vraag je dit geantwoord hebt. Misschien vond die persoon dat je moeilijke woorden gebruikt. Ik vind daar persoonlijk niks mis mee. Er zijn woordenboeken en iemand kan altijd vragen naar een jip en janneke vertaling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal maar de wijsneus uithangen en zeggen: "Het gebruikte schrift".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ana·ly·tisch bn, bw bestaand in, werkend door analyse; ontledend
de·fi·ni·ë·ren -nieerde, h gedefinieerd nauwkeurig bepalen met woorden
in·ter·pre·ta·tie de; v -s 1 vertolking 2 verklaring, uitlegging Hier is geen woord latijns bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het ook niet over de woorden, maar over de oorsprong van het hier gebruikte alfabet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is de naam alfabet van af geleid... "Het Fenicische alfabet is het alfabet dat gebruikt werd door de Feniciërs om hun taal mee weer te geven. Het is minstens 3000 jaar oud en het wordt verondersteld dat het Griekse alfabet hier van is afgeleid." Dus je moet inderdaad geen bijdehandjes meer op je brood doen morgen ochtend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het alfabet dat wij gebruiken, is het latijnse alfabet. Dat "Alfabet" als woord toevallig verwijst naar de eerste twee Griekse letters, en dat het Griekse alfabet toevallig afgeleid is, neemt niet weg dat het alfabet dat wij gebruiken voor het eerst gebruikt werd voor het schrijven van de Latijnse taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziehier: het Latijns alfabet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Latijns_alfabet