Hoe kan ik het beste mezelf een nieuwe taal aanleren?

Ik spreek al drie talen, Nederlands spreek ik uitstekend, engels redelijk goed en mijn turks is matig. Jammer, want het is m'n moedertaal. In ieder geval, ik wil al een tijdje spaans leren maar kom er nooit aan toe, ik wil namelijk niet curcussen volgen ofzo, het liefst gewoon thuis, via m'n ipad of mobiel ofzo. Iemand een voorstel hoe ik dit kan doen? Of ideëen hoe ik mijn engels nog meer kan vorderren zijn ook welkom. Tips als films bekijken zonder ondertiteling enzo zijn heel goed maar voor mij niet vantoepassing, mijn engels is op begin HBO niveau dus ga daar maar vanuit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Antwoorden (6)

Delftse Methode

deze is speciaal ontworpen om studenten van over de hele wereld binnen 3 maanden behoorlijk Nederlands te laten leren.

Er zijn ook cursussen van NL - Spaans/Frans/Italiaans

ook online
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet bereid bent om een taalcursus te volgen, wordt het erg lastig om een nieuwe taal - in jouw geval Spaans - te leren. Op internet zijn diverse sites te vinden waar je op basaal niveau wat Spaanse woordjes en zinnetjes kan leren, maar daar leer je natuurlijk niet écht Spaans spreken en verstaan. Dus als je in het Spaans een gesprek wilt kunnen voeren, zul je óf een degelijke cursus moeten volgen waar je ook wordt getraind in conversatie, óf een tijdje in Spanje moeten gaan wonen; dan word je helemaal ondergedompeld in de taal en leer je het het snelst.

Je Engels verbeteren kan door contact te zoeken met Engels sprekende mensen en door engelstalige kranten en boeken te lezen.

Gratis on line cursusjes Spaans:

http://educatie.ntr.nl/cursusspaans/
http://www.spaansetaal.org/
http://wp.digischool.nl/spaans/
http://www.leer-spaans.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste is dat je in jezelf gelooft en altijd doorzet met het leren van de taal, hoe moeilijk die ook is. Op bepaalde momenten kan je moedeloos raken omdat je het idee hebt dat je geen vooruitgang boekt. Maar houdt in gedachten dat elke dag dat je bezig bent met de taal je voorderingen maakt en uiteindelijk zullen ze in de praktijk zichtbaar zijn.

Wat natuurlijk het belangrijkste is dat je de taal durft te spreken, ook al spreek je het nog niet goed. Praat met iemand die de taal goed spreekt en vraag waar je verbeteringen kan aanbrengen.

Als je doorzettingsvermogen hebt zal bijna iedereen een nieuwe taal kunnen leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de minnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn van mensen die verwachten dat je het wat moeilijker onder woorden brengt. Denk ik
Je zou de cursussen van The Rosetta Stone kunnen proberen. Die zijn behoorlijk goed, en kun je gewoon thuis achter de pc in je eigen tempo doen.
Ik ben nu zelf bezig Spaans te leren daarmee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen zou je eerst eens kunnen kijken op de gratis online cursus van;
www.nocomprendo.es/online_cursus_spaans/hol/

Of; www.ntr.nl/cursusspaans/
hier kan je ook op je mobiel spaans leren. Bovenaan op de site vind je een icon waarmee je kunt downloaden.

Zonder voorkennis leer je de basis én je kunt die onderwerpen die je interesseren uitzoeken en volgen.

Als je het enigszins kunt, kan je eens kijken op een site, waarop meerdere studenten die meerdere talen spreken
met elkaar kunnen mailen en aldoende oefenen.
www.forodeespanol.com
amc
12 jaar geleden
Je leert een taal ook door het vaak te spreken en te horen. Ik ken een gezin dat een paar jaar in Dominicaanse Republiek woonde en ze moesten er wel Spaans spreken: op school, restaurants... Zo leer je het dus makkelijk, als je "verplicht" wordt het te spreken.

Toegevoegd na 28 seconden:
Dit is wel onrealistisch, maar toch een van de beste manieren om een taal te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal wat je zegt. In de praktijk leer je inderdaad het best. Ik ben zelf getrouwd met een vrouw uit Mexico en als ik iets niet weet zeg ik het bv in het engels en zij zegt wat het in het Spaans is. Nu spreek ze na 3 jaar in Nederland zelf al heel goed Nederlands, doordat ik na een jaar gewoon Nederlans tegen haar ben gaan praten. Ze werkt in een kledingwinkel en kan gewoon praten tegen klanten in het Nederlands. Uit een boekje leren of cursus kan een goede aanvulling zijn maar in de praktijk leer je het best de taal.