Als ik in het Engels praat over een rivier, hoe kan ik het dan formuleren?

Ik dacht aan "the Thimble river" maar ik ben hier niet zeker van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

ik zou gewoon "the river ..." gebruiken, op de puntjes de naam van de rivier. thimble kan niet in dit zinsverband behalve als naam van een rivier, (maar voor zover ik weet bestaat die niet). als er nog vragen zijn, meld het even via de reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er wordt rondom Londen altijd gesproken over "the river Thames". Dus bij de rivier waar hij het over wilt hebben zeg je: the river Thimble.

Toegevoegd na 19 seconden:
hij = jij
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was me net 12 seconden voor met het goede antwoord :( maar wel het goede antwoord, dus +
Het hangt ervan af of het een naam van een rivier betreft, of de rivier bijvoorbeeld een bepaald gebied doorkruist en daar zijn naam aan ontleend.

Voorbeeld:

The Mississippi river - de rivier die door de Missisippi stroomt, draagt overigens ook de naam 'Mississippi'.

The river Thames - de rivier die de naam 'Thames' draagt

Dus als 'Thimble' een gebied is en er stroomt een rivier doorheen, dan wordt het 'Thimble river' en als de rivier 'Thimble' heet, dan wordt het: The river thimble.