Wat is het verschil tussen holiday en holdays?

Toegevoegd na 5 minuten:
holiday en holidays bedoel ik dusssss......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.7K

Het beste antwoord

Holidays is het woord waarmee religieuze feestdagen worden aangeduid: Kerst, Pasen, Pinksteren, Suikerfeest, Jom Kippoer, Divali, etc. Een holiday kan ook gewoon een vakantie zijn, zonder godsdienstige reden van vrij zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt niet.
Amadea
12 jaar geleden
Ik had al verwacht een minduim te krijgen van Sjeeke...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had je juist moeten antwoorden had je een plus gekregen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in tegenstelling tot velen geef ik ook een reactie als ik een min geef.

Andere antwoorden (5)

Ha, die SomeoneElsr;

Holdays lijkt me een spelfout. Holidays is gewoon het meervoud van holiday.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het ene wel goed gespeld is, en het andere woord niet ;-) Ik zou even op vakantie gaan....

Toegevoegd na 4 minuten:
Dan is het een dus het meervoud van het ander
Vakantie --> vakanties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord. Het is gewoon enkelvoud en meervoud, maar dat snappen die gasten hier niet.
Eigelijk geen het kan zowel enkelvoud als meervoud betekenen of een zelfstandig naamwoord of een werkwoord zijn.

holiday noun
Definition

1 [C or U] UK (UK informal holidays , UK informal hols , US vacation) a time, often one or two weeks, when someone does not go to work or school but is free to do what they want, such as travel or relax

for example Have you decided where you're going for your holiday(s) this year?

2 [C] an official day when you do not have to go to work or school

for example St Patrick's Day is a holiday in Ireland

holiday verb
[I usually + adverb or preposition] UK (US vacation)

Definition
to take a holiday

for example My parents are holidaying in Spain this year.

With the highest regards, Sjeeke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das wat ik bedoel wel minnen maar geen reden....... zielig.....
Amadea
12 jaar geleden
Als je maar niet denkt dat ik degene ben die dat deed...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik niet gezegd, he... vind het jammer dat je niet automatisch ziet wie je een min geeft...
Holiday wordt gezegd in Amerika-Engels. In Brits-Engels
wordt meestal van 'vacation' gesproken.
Maakt niet uit of het één of meerdere dagen zijn.

In Amerika-Engels beslaat 'holidays' meerdere vrije dagen en is equivalent aan bijv. Easter Holidays, Christmas Holidays. Als je in Amerika-Engels spreekt over 'holiday',
wordt daarmee één speciale vrije dag bedoeld zoals bijv.
Independence Day.
In Brits-Engels gebruiken ze ook de term 'holiday' voor één speciale dag waarop men vrij is.

The Christmas Holidays zijn dus de dagen dat men met Kerst vrij is.
The Christmas Holiday is alleen de 25e december.

Toegevoegd na 10 minuten:
De Engelsen zijn er vaak niet zo strikt in maar over het algemeen wordt er gegeneraliseerd met 'holidays.
Er wordt de periode mee bedoeld dat scholen, fabrieken, bedrijven enz. vanwege de vakanties gesloten zijn.
'I can't wait for the summer holidays'.
Wanneer gerefereerd wordt aan persoonlijke vakantie wordt het 'holiday'.
'I'm going on holiday next week".

Zo kan je zeggen;
The summer holidays begin next week, but I'm not going on (my) holiday until the end of July.

Toegevoegd na 1 dag:
Zo zeg je; I used to spend every holiday there of I used to spend my holidays of time/days there.
Every holiday of most holidays.
I'm going on holiday during the holidays.
amc
12 jaar geleden
Simpel, Holiday is vakantie en Holidays zijn vakanties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn antwoord is 100% goed. Het is een simpele vraag met een simpel antwoord. Vakantie Vakanties. Vaction, Vacations. of Holiday en Holidays. Enkel en meervoud that's it.