Met opgeheven hoofd betekent dat jij je door problemen niet teneer laat slaan. Je kan je er een poos(je) ellendig door voelen (met gebogen hoofd) maar daarna treedt je ze tegemoet met opgeheven hoofd. Zo ook met onterechte beledigingen, beschuldigingen, laat je er niet door teneerslaan maar houdt het hoofd geheven.
Laat je niet ontkrachten maar straal kracht uit.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zonder spijt, berouw of angst, de plek verlaten. ook al heb je verloren of iets verkeerd gedaan.

Toegevoegd na 5 minuten:
ook zonder schaamte de plek verlaten. Men doet dit vooral omdat men weet dat men zijn best heeft gedaan en er niet meer inzat (omdat de tegenstander te sterk was bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Plus van mij. Ik zou daar nog 'zonder schaamte' aan willen toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, ik zal het even toevoegen.
Je er niets van aantrekken