Waar kan ik een spreuk vinden over 'heftigheid' of 'heftig'?

12 jaar geleden
in: Taal
1K
dudemeister
12 jaar geleden
ik gebruik deze site veel om iets passends te vinden Bronnen:
- http://www.oneliners-and-proverbs.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heftig is nooit deftig .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een synoniem van heftigheid is hevigheid.
In alle hevigheid losbarsten in een spreuk
Of je er iets aan hebt?

Het beste antwoord

Ik zou dan een website gebruiken waar ze citaten verzamelen. Zie bron.

Om je op weg te helpen:

"De heftigheid van onze hartstochten bepaalt de beperktheid van onze vrije wil."

Hou er rekening mee dat de door jou gekozen woorden niet veel gebruikt worden in spreuken, doordat "heftig" een bijvoeglijk naamwoord is (en dus iets zegt over een belangrijker zelfstandig naamwoord) en "heftigheid" een afgeleide daarvan is. Met het woord "hevig" kun je sowieso meer.