Wat is høken precies?

Waar de band Normaal hun fans tot aanspoort.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
9.9K

Antwoorden (7)

Lol trappen met bier en vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drank feestvieren, vrouwen, dit alles op zijn achterhoeks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank en vrouwen, gaat natuurlijk om de sex.
Het betekent iets als 'uit je bol gaan' of 'lol trappen'. Høken wordt gekenmerkt door bier en vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent inderdaad zoiets als lol trappen, uit je bol gaan. Helemaal losgaan dus! Bier en vrouwen hebben er in die mate mee te maken dat zij veelvuldig voorkomen bij het høken!

Over de etymologie van het woord bestaan verschillende ideeën. De Grote Van Dale noemt het een "fantasiewoord met de bijgedachte aan neuken". Anderen stellen dat het zou gaan om een plat Achterhoeks woord voor 'haken'. Høken zou in dat geval iets als 'inhaken' betekenen of 'pootjehaken' (iemand opzettelijk laten strompelen) als pars pro toto voor loltrappen.

Volgens het Middelnederlands Handwoordenboek van Verdam was een "Hoeker" een "negotiedoener", een neringdoende, dus iemand die eigen baas is en de kost verdient. Denkbaar is dat het woord Høken daarmee verwant is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gebruikt het begrip in verschillende nummers, waaronder Høken is normaal (wie niet wet wat høken is / die wet echt niet wat ie mist)[1] en Høken (høken, brekken en angoan, zoepen en een hoop kabaal / en dat alles bij mekaar nuumen wij

Toegevoegd na 4 uur:
Høken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een optreden van de groep normaal is gewoon een groot feest,alles mag,maar ik heb vele optredens meegemaakt,en het mooie is, nog nooit een vechtpatij of andere problemen meegemaakt,terwijl er liters bier door de lucht gingen,en als je een glas bier in je gezicht krijgt,dan accepteer je dat ,dat weet je van te voren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en zo is t
als ik ga høken, dan is er op muziek, van onder andere normaal ja, een stukje ruimte, meestal vooraan bij het podium, waar wat mensen op de muziek tegen elkaar aan beuken. dat is høken.
in de metalwereld doen ze precies hetzelfde, dit heet dan een mosh pit: http://www.youtube.com/watch?v=XQW8eb1P3dk&feature=fvw