Boos/ hysterisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo?
Waar?
Bron?
Of dronken in surinaams "panja"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezopen betekent het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo?
Waar?
Bron?
1.Panya
Panya is een Afrikaanse meisjesnaam. Het betekent `tweeling kind`.

Zo staat het op de meeste babynamensites.

http://www.encyclo.nl/begrip/Panya

Maar er zijn andere versies:

Op deze pagina vind je informatie over de voornaam Panya

Voornaam : Panya
Oorsprong: Swahili
Betekenis: Muis, kleine baby

http://www.babyflock.nl/babynamen/voornaam.php?id=10874

Naam betekenis Panya
Hier vind je informatie over de betekenis en de herkomst van de naam Panya.
Geslacht: Vrouwelijk
Herkomst: Slowaaks
Betekenis: Enthroned

(Panya komt in Nederland 5 keer voor als jongensnaam, en 5 keer als meisjenaam.)

http://www.betekenis-babynamen.nl/naam/Panya

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Er wordt niet gevraagd wat Panya betekent, maar wat panya is. Dit kan dus onmogelijk bedoeld worden...
Volgens het straatwoordenboek staat panya voor 'dronken'.
In het Nieuwe woordenboek der Allochtoonse straattaal wordt het vermeld als 'helemaal van de kaart'.
Maar als een Surinamer die Sranan kent zegt "zijn fesi was panya", dan bedoelt hij daarmee dat z'n gezicht in stukken is gevallen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Z'n gezicht is in stukken gevallen?
Wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Iemand die een gipsen afdruk van z'n gezicht heeft gemaakt, en die kapot heeft laten vallen?