Welke Engelse woorden hebben er geen Nederlandse vertaling?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
7.3K

Antwoorden (6)

Ha, die IVV;

Flabbergasted.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apartheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apartheid is een Nederlands woord waar geen vertaling voor is naar het Engels (of welke andere taal dan ook).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reactei van Bemertje83 is helemaal correct Zowel in het Spaans of Engels is er geen vertaling. Dit verbaasde me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt uit het Afrikaans, het Afrikaans is een ontwikkeling van het Nederlands. http://nl.wikipedia.org/wiki/Apartheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, het komt uit het afrikaans maar is in het nederlands (net als in alle andere landen) een begrip en behoeft dus geen vertaling!
Computer, ale...
Er zijn er vast veel, je moet er maar net opkomen; catwalk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mockney. Jamie Oliver wordt wel eens een 'Fat-tongued mockney' genoemd door zijn haters, maar ik heb geen idee hoe je dat zou moeten vertalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je niet eerder 'monkey'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, echt niet, kijk maar: http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=fat-tongued+mockney&meta=&aq=f&oq=
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mockney = mock +cockney, dus iemand die doet alsof ie uit de londense arbeidersklasse komt, maar dat niet echt is? Of die met zo'n accent praat, maar zelf een andere achtergrond heeft?
Dat vertalen lukt natuurlijk niet, omdat wij geen nederlands woord hebben voor cockney, waarom zouden we ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Web, internet, chips, radio,laser, ketchup, lolly, disco, bar,
baby, blender, mixer, pearcing and so on!
amc