Moet je hoofdletters gebruiken in de functieaanduiding Hoofd Technische Dienst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.6K

Het beste antwoord

Dat moet zijn: hoofd Technische Dienst. "Hoofd " is hier een functieaanduiding, Technische Dienst is de officiële naam van de afdeling (zie bron).

Toegevoegd na 17 minuten:
Aan het begin van een zin, schrijf je het woord "hoofd" natuurlijk wel met een hoofdletter H:
"Hoofd Technische Dienst van dit bedrijf is de heer C.".

Verder kun je het vergelijken met de volgende toepassingen:
- A. Jansen, manager (of directeur) Financiële Zaken
- B. de Wit, minister van Buitenlandse Zaken
- D. de Groot, burgemeester, tevens voorzitter van het college van burgemeester en wethouders
Pieter2011