Welke term gebruik je voor het bieden op je eigen advertentie op bijvoorbeeld eBay?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (4)

Snipen,

is dat niet snipen, dat je op het laatste moment een eigen product net hoger biedt als het niet genoeg opbrengt naar je zin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, snipen is zelf op het allerlaatste moment met een bod komen waardoor er niemand meer overheen kan, qua tijd, en is een heel spannend spelletje.
Frauderen. Of valsspelen, maar op Ebay zou ik dat geen spelletje meer noemen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ebay zelf heeft er gene term voor, maar noemt het gewoon bieden op eigen veiligen

Quote :

Leden die op hun eigen veiling bieden, willen de prijs opdrijven of doen alsof een object populairder is dan in werkelijkheid het geval is. Ook personen die toegang hebben tot de objectgegevens van de verkoper die niet voor andere leden toegankelijk zijn, kunnen zich schuldig maken aan bieden op eigen veilingen. Het is op eBay verboden om op eigen veilingen te bieden.

Omdat familieleden, huisgenoten en werknemers van verkopers toegang hebben tot objectgegevens die niet voor de rest van de community beschikbaar zijn, mogen zij niet op objecten bieden die door de verkoper worden aangeboden, ook al willen ze het object echt kopen. Familieleden, huisgenoten en werknemers mogen objecten wel van een verkoper kopen zonder te bieden, zoals met Nu kopen. Er is dan geen sprake van bieden op eigen veilingen.

Einde citaat.

Toegevoegd na 1 uur:
En in zijn algemeenheid kom ik niet verder dan manipulatief bieden, maar dat geldt op alle veilingen, ook IRL .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frauderen en volgens de regels van Ebay is dat strafbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik er van begrepen heb,noemt men dat:Feedbackmanipulatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is iets heel anders ; iemand die je kent jou goed laten beoordelen ofzo, terwijl je nog nooit zaken met hem hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://pages.ebay.nl/help/policies/feedback-manipulation.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb mezelf verkeerd voorgelicht,sorry!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh joh, maakt mij niet uit. Maar vragensteller houdt vol dat er een speciale term voor is, maar Ebay weet van niks. Ik zoek nog verder.