Ik zoek een realistische jeugdboek voor Nederlands..

Toegevoegd na 8 minuten:
C boek

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke leeftijd? Welk niveau?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*realistisch, zonder -e achteraan.

Antwoorden (6)

Oorlogs winter Jan Terlouw

Toegevoegd na 29 minuten:
nog ff zitten denken.....
Het achterhuis Anne Frank
Het verrotte leven van Floortje Bloem en
De moeder van David S van Yvonne Keuls
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn de boeken die in 1985 op mijn boekenlijst had,is dat nog steeds 'in'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahha ja stonden op de lijst van mijn zoon, waren wel de enige 4 die ikzelf ook gelezen had de andere 50 kende ik nauwelijks.......
Ik, Jan Cremer of Nijntje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mieke Maaike's obscene jeugd, door Louis Paul Boon. Vraagt je leraar geheid niks over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bibliotheek vermoedelijk nog leenbaar of tweedehands via bv marktplaats, de laatste titel is het meest her uitgegeven vzv ik weet :
Lawines razen,
ze verdrinken ons dorp,
gideons reizen en
de kinder karavaan
Allen van An rutgers vd Loef
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blauwe plekken van Anke de Vries
Pjotr - Jan terlouw
Gegijzeld - Evert Hartman
Paniek - Carry Slee
Saartje Tadema - Thea Beckman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n beetje alle Carry Slee boeken zijn realistisch. Docenten worden er echter al wel mee doodgegooid en kennen zo'n beetje alle verhalen, dus het ligt er een beetje aan wat je eigen doel is.

Maren Stoffels vind ikzelf een wat vlottere schrijfstijl hebben en is iets luchtiger, maar nog steeds representatief voor het leven van een tiener. Het laatste wat ik van haar heb gelezen is Sproetenliefde, leuk en verrassend.