Wat is precies het verschil tussen een eenvoudig en een gecompliceerd betoog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (2)

Dat zal ik jou uitleggen met een paar voorbeelden:
Wat is een betoog? - Wat zou de betekenis kunnen zijn van het begrip betoog?
Een simpel voorbeeld. - Een gecompliceerd voorbeeld wat poogt uit te leggen wat er zou kunnen worden bedoeld.
Het antwoord. - De reactie die wordt gegeven naar aanleiding van de vraagstelling.
Amadea
12 jaar geleden
Een eenvoudig betoog kent weinig verklarende factoren die bij de toehoorders bekend zijn en die via een paar simpele stappen tot een duidelijke conclusie leiden.
Er zijn wat addertjes onder het gras, want naarmate de toehoorders meer vertrouwd zijn met de factoren die je noemt kun je meer abstracties gebruiken. Daarom is een kort en simpel praatje voor een socioloog soms abracadabra voor iemand zonder de achtergrondkennis.
Met een gecompliceerd betoog zijn de verklarende factoren simpeler, maar worden de relaties zelf weer gecompliceerder en neemt het aantal factoren en relaties sterk toe.