Welke betekenissen kun je allemaal geven aan de cryptische zin "het is een klein wereldje"?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
9.1K

Antwoorden (5)

Je kan maar beter eerlijk zijn, het komt toch wel uit
Je hoeft geen reclame te maken: ons kent ons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mierenhoop
veel mieren op een klein oppervlak

Toegevoegd na 1 minuut:
de letterlijke betekenis is natuurlijk dat je elkaar niet makkelijk kunt ontlopen, als je dezelfde interesses hebt of in de zelfde familie leeft of in hetzelfde dorp
12 jaar geleden
wordt gebruikt om aan te geven dat het erg mistig is. Je ziet dan weinig van de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat iedereen (zeker nu) met iedereen verbonden is . Dat je elkaar vaak altijd weer tegen komt . En dat je op je woorden moet letten in openbare ruimte enz er kan altijd een bekende van een bekende meeluisteren . Zeker in een bepaald milieu , of beroeps groep . Of het gegeven , dat in een land als nl bijna , iedereen met 2 of max 6 verschillende handdrukken (mensen) verbonden is met een bekend iemand . In een land als de U S A , India , China ligt dat heel anders . Het wordt een klein wereldje , om je heen . gebruikt men vaak voor ouderen , of zieken die niet makkelijk nieuwe contacten opdoen . Dan is de wereld te klein , is dat iemand uit z'n dakje gaat bij een probleem .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"We komen elkaar iedere keer tegen"