Waar komt de "cheese" in "zeg eens cheese" vandaan?

Toegevoegd na 4 minuten:
Als iemand een foto van je wilt maken, word vaak "Cheese!" of "Zeg eens cheese!" gezegd. Waar komt die kaas vandaan :D?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.7K

Het beste antwoord

Het had ook ieder willekeurig ander woord kunnen zijn, zolang de mond door het zeggen van het woord maar de vorm van een grijns aanneemt. Je kunt ook zeggen "please" of "sneeze", wat ongetwijfeld ook voor hilariteit zal zorgen. Ik had laatst een fotograaf die zei dat we "hihi" moesten zeggen, waarop iedereen spontaan begon te giechelen. De fotograaf wil graag een leuke, spontane en ongedwongen foto, vandaar dat hij probeert om de spanning te breken en de mensen uit de rol van het poseren te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk maar eens in de spiegel en zeg dan 'Cheese'. Je zult zien dat je mondhoeken vanzelf optrekken, oftewel: door het uitspreken van het woord 'cheese' ga je vanzelf lachen.

Glimlachende mensen zijn leuk voor op de foto. Vandaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf vertaal ik het meestal met "zeg kaas" ....geeft een heel ander effect op een foto :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens, zowel met antwoord als reactie! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! I say CHEESE!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ wij zeggen meestal broccoliiiiii :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ken je die van de breedbekkikker, die 'confituuuuuure' moest zeggen voor z'n pasfoto om erop te passen, en in plaats daarvan zei : 'marmelaaaaaaaaade'....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL