Wordt de naam 'Kakschool' nog gebezigd/gebruikt in ons land?

Deze vraag n.a.v. een (reeds verwijderde) vraag waarin een antwoord werd gezocht op de vraag waar de kinderen van 'Kakkers' worden opgeleid....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

De term "kakschool" voor VOORAL gebruikt door de mensen die hun kinderen er NIET hebben. Zelden door de mensen die er zelf zitten.

Wij hebben hier EEN school die die term mogelijk absoluut verdient.

Als mensen horen dat je kinderen naar die school gaan zijn er maar 2 reacties mogelijk:

A) gaan jullie DAAR op school, goh geweldig, hoe is dat je gelukt met die wachtlijst, fijne school he..

B) gaan jullie DAAR op school, op die KAKschool????? Goh dat had ik nou NOOIT gedacht dat JULLIE daar voor zouden kiezen (gevolgd door een vies optrekken van de neus)

Toegevoegd na 1 minuut:
Samenvattend: JA dus de term wordt nog absoluut gebruikt.
Als moet ik zeggen dat de openlijke veroordeling wel iets minder aan het worden is de laatste jaren (of ik heb ingebouwde oog/oor kleppen tegenwoordig)
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor een school waar kakkers naar toe gaan, wel. Voor de peutersoos niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Kom ik er nu achter dat niemand (en vooral internet) zich nog kan herinneren dat in de grensstreek tussen Nederland en Belgie de peutersoos zo'n 40 jaar geleden 'het kakschooltje' werd genoemd. Dus het klopt wel, wat ik beweer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In onze regio sowieso nog wel. Zie bron