Schrijf je de S van Salsa met een hoofdletter als het woord midden in de zin voorkomt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.2K

Het beste antwoord

Gaat het om de naam van de dans of over een 'Spaanstalig sausje'? In beide gevallens schrijf je het met een kleine letter. Bij de dans zou je nog kunnen argumenteren dat het een soortnaam is, maar soortnamen schrijven we in het Nederlands ook niet met een hoofdletter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neen, je schrijft salsa alleen met een hoofdletter als de zin begint met dit woord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen reden om woorden (bijvoorbeeld salsa) met een hoofdletter te schrijven, behalve als het bijvoorbeeld de naam van iemand is of een plaatsnaam is. Er bestaan geen plaatsen in de wereld die Salsa heten.

Dus hoewel je niet duidelijk maakt welk woord je bedoelt, ga ik er vooralsnog niet vanuit dat het met een hoofdletter moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noch de dans, noch de saus zijn geografische- of eigennamen of afleidingen daarvan. Je schrijft ze dus -in het Nederlands- altijd meteen kleine letter (behalve aan het begin van de zin).
In het Duits betreft het een zelfstandig naamwoord, dus dan zou het met een hoofdletter zijn. Maar in het Nederlands beginnen we daar niet aan.