Onder welke naam staat de wetenschap die zich met de menselijke stem bezighoudt, bekend?

Het gaat mij voornamelijk om het stemgeluid en in mindere mate om de wijze van spreken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (5)

Logopedist(e)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ff minder scherp van mij, tuurlijk, je hebt gelijk +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lopendvuurtje... en dan wis je je eigen antwoord, wat ben jij netjes zeg... Hoe kan ik je een plus geven daarvoor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat toch juist om het spreken, niet om het geluid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt allemaal onder de taak van de logopediste hoor... En nog veel meer maar dan niet stem of zang gerelateerd... Mijn ex is logopediste, dus ik (en zij) kan het weten...
AWM
14 jaar geleden
Nou nee, dat is niet de naam van een wetenschap....
Een (met naam en toenaam verwoorde) wetenschap die zich met de menselijke stem bezighoudt is mij niet bekend.
Wetenschappers inzake KNO en Psychologie zouden daarvoor in aanmerking kunnen komen.
Logopedie is geen wetenschap (in de zuiverste zin des woords) maar is de behandeling van problemen in de mondelinge, schriftelijke of niet-verbale communicatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je een taalpatholoog bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De fonologische wetenschappen. Het gaat hierbij dan met name om de fonetiek.

(zie artikel voor meer informatie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder sociaal wetenschap.

http://www.exaudire.nl/nl/ARTIKELTOMATIS.htm