Dat is vermogen of kracht van iemand om iets gedaan te krijgen. Voorbeeld: Hij is in potentie een hele goede voetballer. Dit betekent dus dat hij de middelen heeft om goed te kunnen voetballen maar dat het er nog niet echt "uit" komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord potentie heeft verschillende betekenissen:

1 macht, vermogen, kracht > in aanleg.
Het gaat daarbij vaak om een kracht die er wel in zit,
maar er nog niet echt uit komt.
Iets wat in aanleg aanwezig is.
Bijvoorbeeld: `een potentiële klant` is nog geen klant maar wel dikke kans dat het een klant wordt.

2 graad van verdunning van homeopatische geneesmiddelen;

3 seksueel vermogen, vermogen tot uitoefening van de geslachtsgemeenschap.
Kan je - als man - geen erectie krijgen dan ben je impotent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verborgen aanwezige mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet latentie ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Latentie sluimerend aanwezig.