Van lezen val je snel in slaap, maar geldt dit ook voor (Zweeds) leren?

Of werkt het juist averechts omdat je dat er probeeert in te stampen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat het averechts werkt, ik denk juist dat je door de inspanning van het leren, het proberen te onthouden, veel sneller moe/slaperig wordt. D.w.z. als je 's avonds laat in bed je Zweedse boek leest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt helemaal van af van je eigen fysieke gesteldheid. Als je overdag Zweeds of een andere taal gaat leren, val je vlgs mij niet in slaap.

Kanske, jag vet inte precis, men jag tror man kan sova när du studere Tysk ochsa

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je geest moe is, maakt het niet uit of je leest of leert. De opnamecapaciteit van je hersens is dan gewoon minder of OP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja freekfluweel, en nu in het Nederlands graag ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Förlåt , Freek, jag tror man kan somna när man lärar sig Tysk också
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@katoen: klopt ook, moest even snel, maar ik heb vandaag al zo veel gelezen. ;-) En helaas heb ik geen Zweeds toetsenbord. Maar je hebt gelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
somna is idd "indommelen", klopt!