Klopt deze zin? Is het boek niet moeilijk te lezen aangezien het gevoelige thema?

Heel erg bedankt voor de hulp!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien moet volgens mij gezien zijn.

Antwoorden (2)

Het moet zijn: Is het boek niet moeilijk te lezen gezien het moeilijke thema?

aangezien is in dit geval niet correct.

Toegevoegd na 2 minuten:
Beter zou nog zijn om de vraag in een positieve formulering op te stellen.

Voorbeeld: Is het boek moeilijk te lezen gezien het gevoelige thema?

Bedenk wel dat je een gesloten vraag stelt. Doorgaans is daar minder informatie mee te verwerven dan met een open vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, deze zin klopt niet.

Puur gevoelsmatig zeg ik dat de volgende twee mogelijkheden wel goed zijn:

Is het boek niet moeilijk te lezen, gezien het gevoelige thema?

Is het boek niet moeilijk te lezen, aangezien het thema gevoelig is?
Cryofiel
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
In de laatste zin zou ik dan in plaats van 'is' 'ligt' gebruiken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, dat zou de zin net wat mooier maken.