Welk woord kan ik het beste gebruiken voor een kluis, in het Duits? En hoe spreek je het uit?

Een kleine kluis, bv. zo'n eentje die achter een schilderij zit.

Zelf zit ik nu op 'safe', maar na wat Googlen blijken er nog 6 andere woorden voor te zijn. Als het wel safe is: Hoe spreek ik het uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

Je kan volgende woorden gebruiken :
der Safe (spreek uit "seef")
der Tresor
der Geldschrank
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schließfach

Toegevoegd na 22 seconden:
='slotvak' =kluis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze kunnen ook nog (volgens vertalen.nu):
Eremitage
Einsiedelei
Klause
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wandtresor zegt mijn inwonend germaantje en hij kan het weten, hij poogde ze open te breken daarom zit ie nu hier ;-)