"zich niet inschreven voor een tentamen, betekend uitgesloten zijn voor deelname" klopt deze zin wel.... ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee die klopt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er echt 'betekend' met een D of typ je dat nu verkeerd over? Want dat is wel een hele erge... En staat er echt 'voor' in plaats van 'van'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag het ook HEEL erge zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij wel hoor. En van het Groene Boekje van Khadaffi ook!

Antwoorden (5)

Zich niet inschrijven, moet het zijn

De zin klopt idd niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En betekend moet zijn: betekent....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die zin klopt helemaal niet. "De personen die zich niet inschreven voor een tentamen zijn uitgesloten van deelname". Of: Zich niet ingeschreven hebben voor een tentamen betekent uitgesloten zijn van deelname". Zoiets moet het worden om er een correcte zin van te maken.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, klopt niet. Ik denk dat de schrijver twijfelde tussen inschrijven en ingeschreven, en dat er toen inschreven uit kwam. Bedoeld zal zijn: "Zich niet inschrijven voor een tentamen, betekent uitgesloten zijn van deelname."

Ik pak zo vier fouten in dit zinnetje, plus het ontbreken van de punt. (geen hoofdletter, inschreven is hier fout, betekend moet met een t op het eind, en "voor deelname" moet zijn "van deelname").
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inschreven=inschrijven.
En natuurlijk een hoofdletter en een punt.
Voor de rest klopt de zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve de d op het einde van betekend, dat moet echt een t zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja. Sorry koosknip heeft gelijk; betekend=betekent