Wat is het verschil tussen een Voorstelling en een Tentoonstelling?

Die vraag werd aan mij gesteld maar ik had zelf ook geen idee, maar ben wel nieuwsgierig ernaar..
wie kan me helpen? alvast bedankt :)

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry de zin moet zijn; maar IK ben ER wel nieuwsgierig naar. oeps

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.2K

Het beste antwoord

Ik wil het anders benaderen.

Bij een tentoonstelling is de uitstalling min of meer "statisch" en permanent aanwezig en JIJ bent de mobiele factor (je komt binnen kijkt rond en beslist zelf hoe lang je blijft)

Bij een voorstelling is het materiaal waar je naar gaat kijken in beweging EN die maken uit hoe laat het begint en hoe lang het duurt en bij JIJ statisch, je komt binnen kijkt en als ZIJ klaar zijn ga je weer weg
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi gezegd! +

Andere antwoorden (2)

Naar een voorstelling kijken betekent dat je bewegende mensen ziet en meestal ook hoort. Een musical, toneelstuk, of cabaretstuk bijvoorbeeld.
Naar een tentoonstelling kijken betekent dat je kunstwerken aanschouwt. Het is een verzameling van voorwerpen. Soms bewegend, soms met geluid erbij. Schilderijen, beelden, of poppen bijvoorbeeld.
Amadea
12 jaar geleden
Bij een tentoonstelling gaat het denk ik om voorwerpen die zijn 'uitgespreid' om te laten zien. Bij een voorstelling gaat het volgens mij over een toneelstuk oid.