Klopt deze zin? (zie omschrijving)

if i whas a dog and you where a flower, i would gif you a shower

Is het gif of give?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee klopt niet helemaal :p hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik en mijn vriendin (op goeievraag heet ze "ducat" ;)) hadden een discussie, ik zei give en zei dacht gif (we zijn 12
ItisILeClerc
12 jaar geleden
hoe romantisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Romantisch? De een wil over de ander pissen! :D
ItisILeClerc
12 jaar geleden
zag je die onzichtbare sarc tag niet?

Antwoorden (5)

If I was a dog and you were a flower, I would give you a shower.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt, ik had namelijk een discussie met een vriendin ;)
Da moet give zijn, want het woord gif bestaat niet als zijnde een woord van "to give".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve dat gif -> give moet zijn is ook where fout. Where = waar. Je moet hier dus were gebruiken.
Dus de zin wordt;
• If I was a dog and you were a flower, I would give you a shower.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nenenene ;) btw zeg niet me echte naam ducat
Er zitten meerdere fouten in;
- I is altijd met een hoofdletter
- whas moet was zijn
-where moet were zijn
- en het is give, gif bestaat niet als engels werkwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het helemaal kloppend te maken (grammaticaal) gebruik je If I were, in plaats van If I was.
Je spreekt namelijk over een fictieve situatie, je bent geen hond en dat zal je ook niet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoop ik maar voor d'r ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
enige juiste antwoord, voor wat betreft het eerste gedeelte van de zin. +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt wel maar ik vind het wat onhandig uitgelegd. If i were a dog betekent "als ik een hond was (geweest)", oftewel, in de fictieve situatie dat ik een hond was, tot zo ver klopt het If i was a dog betekent "ALS ik een hond WAS", dus de vraagsteller weet blijkbaar niet zeker meer of hij ook daadwerkelijk een hond was of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk even aan de song uit Anatevka "If I were a rich man"
Dus het is if I were....