Bestaan er woordenboeken met Amerikaanse straattaal? Zo ja, welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.6K

Het beste antwoord

Straattaal verandert voortdurend, en verschilt nog wel eens per groep of regio, dus daar een boek van samenstellen is zo goed als onmogelijk en snel weer achterhaald en altijd onvolledig.

Gelukkig hebben we tegenwoordig INternet , en zijn er diverse Urban Dictionary's (straattaal-woordenboeken) die met name door gebruikers van deze straattaal voorzien worden van informatie. Gewoon je woord intikken en alle mogelijke verklaringen doorlezen, daarbij lettend op de waardering die de betekenissen van andere gebruikers gekregen hebben - net als op GV eigenlijk ; hoe meer plusjes een verklaring heeft, hoe meer deze gebruikt / herkent / erkent wordt.

In de link een grote Urban Dictionary ; er zijn er meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar toch *herkend en **erkend ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, je hebt gelijk...ben in het rijtje van 'gebruikt' doorgetikt......

Andere antwoorden (1)

Ga naar www.amazon.co.uk --> type in: American slang