Wat is nu de juiste uitspraak van Youtube?

You"tjoeb" of You"toeb" of anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
8.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pffff, heb je geen betere vragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@follow ik vraag het me eigenlijk ook wel af.
als ik iets zeg wil ik wel weten hoe je het uitspreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die heb ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff follow, heb je geen betere reacties?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
joetoeb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Follow: zoals deze "ijzersterke" vragen? Waar kan ik Gooische Vrouwen (de film) online kijken?
http://www.goeievraag.nl/vraag/gooische-vrouwen-film-online-kijken.245274
(zie Google) Hoe kom ik aan die aanbevolen vragen?
http://www.goeievraag.nl/vraag/aanbevolen-vragen.246444
(zie Help) Is er een limiet aan het aantal plussen/minnen dat je per dag mag uitdelen?
http://www.goeievraag.nl/vraag/limiet-aantal-plussen-minnen-dag.249324
(zie Help) Kun je bij Zeeman nog steeds de gele boxers kopen?
http://www.goeievraag.nl/vraag/zeeman-gele-boxers-kopen.238979
(ga zelf kijken)

Antwoorden (8)

ik zeg altijd youtjube
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook altijd you toeb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spreekt het uit als You''tjoeb''
En je schrijft YouTube
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is tjoeb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt youtube ongeveer op deze manier:'juwtjuwb' spreek de 'u' dan wel een beetje op zijn Amerikaans/Engels uit.

Of anders 'juwtub'

Eigenlijk is het een beetje moeilijk om uit te leggen. Sommige klanken kan je in het nederland niet opschrijven. Dus zeg het niet zoals het er letterlijk staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij lange na niet, dat weet ik dan nog wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aww.... waarom dan!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat jij waarschijnlijk een goed taalgevoel hebt Yassinius, en het voor een ander minder goed te begrijpen is omdat jij het gewoon doet en een ander het moet leren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké
de meeste mensen uit de vs zeggen youtoebe.

Toegevoegd na 1 uur:
zelf zeg ik youchoebe

Toegevoegd na 1 uur:
*you tjoeb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zn amerikaans bijvoorbeeld juwtjube , en nederlands joutub denk ik..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord op de vraag is, het kan allebei en is allebei juist.

Engels: tjoeb
Amerikaans: toeb

Toegevoegd na 13 uur:
Uit het hierbovenstaande kan men dus concluderen dat zowel joetoeb als joetjoeb correct zijn.

Aangezien Youtube een Amerikaans bedrijf is zou je kunnen zeggen dat joetoeb de meest logische uitspraak is. Als je echter Engels spreekt zoals ze in Engeland doen is joetjoeb logischer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onvolledig antwoord hij vraagt het hele woord geen half woord dus MIN ---
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet dat je niet het verstandelijk vermogen hebt om de conclusie te trekken dat het dan dus zowel joetjoeb als joetoeb kan zijn. Speciaal daarom zal ik mijn antwoord even aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord op mijn sub-vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijft onvolledig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb mijn antwoord aangepast, dus nu is het volledig.
gvrox
12 jaar geleden
+1 vanwege juiste antwoord, en vanwege het flauwe minnetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij vroeg wel degelijk slechts naar het laatste stukje, want dat staat tussen aanhalingstekens en in fonetische spelling. Het eerste deel staat gewoon in het Engels zonder aanhalingstekens. Daarnaast is het gewoon flauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder is dit gewoon 't enige juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt wat je zegt Widar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste deel staat gewoon in het Engels zonder aanhalingstekens. Dat had ik in het blijkbaar verwijderde antwoord van Corsa66 ook aangehaald. Gelukkig was zijn antwoord wel volledig; na mijn antwoord beweerde hij weer doodleuk dat het een van de twee was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens spreken Engelsen "you" ook iets anders uit dan Amerikanen, al kan ik niet uitleggen hoe.