wat ga je doen met je verjaardag/ op je verjaardag/ voor je verjaardag? Wat is hierbij het goeie antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.2K

Het beste antwoord

Wat ga je doen MET je verjaardag?
De vraagsteller gaat er van uit dat je je verjaardag viert en wil weten hoe en wanneer.

Wat ga je doen OP je verjaardag?
De vraagsteller wil weten wat je op de dag zelf doet; Bijv; ben je thuis of ergens anders, doe je sowieso wat of vier je het niet.

Wat ga je doen VOOR je verjaardag is grammaticaal niet juist.
Je kunt wel zeggen: wat wil je hebben voor je verjaardag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze kunnen alle drie, maar de betekenis verschilt een beetje.
Wat ga je doen met je verjaardag? Kan iets betekenen als, ga je je verjaardag vieren of niet?
Wat ga je doen op je verjaardag? Wat ga je op die dag doen? B.v wel of niet werken.
Wat ga je doen voor je verjaardag? kan iets betekenen als, "ga je nog iets leuks doen omdat je jarig bent?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
even de - neutraliseren, want die begrijp ik niet.
zou hetzelfde geantwoord hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja...de minkukels laten zich niet onbetuigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind hem helemaal goed....+
Wat ga je doen met je verjaardag? Komt hij ook op je verjaardag? Wat wil je voor je verjaardag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het goede antwoord zal zijn om de plannen, die je hebt voor je verjaardag, kenbaar te maken. Wil jij een fuif geven, dan zeg je dat. Wil je niets bijzonders doen, dan zeg je ook dat.