Waar komt de naam"missionaris standje"vandaan?

Die mochten toch niks doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
8.5K

Het beste antwoord

De naam vindt zijn oorsprong in de 18e eeuw toen Christelijke geestelijken dit standje propageerden als meest natuurlijke en juiste houding voor het hebben van seks. Andere standjes werden gezien als beestachtig, alleen uitgevoerd door heidenen en slecht voor de vruchtbaarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat missionaressen altijd op de knieen zitten, en messchien in vroegere tijden achter elkaar en ..... denk maar verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De missionarissen propageerden dit als het "enige juiste" standje om sex te hebben. Het was dus een door missionarissen goedgekeurd standje, geen door missionarissen gebruikt standje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel deden ze ook niets. Maar het wil zeggen dat dat de houding was die de goedkeuring van de kerk kon wegdragen en dan ook nog alleen als de handeling er op gericht was,om nageslacht te verwekken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt uit Afrika... De inheemsen deden het altijd met de vrouw bovenop... Toen de missionaris daar arriveerde vertelde hij hen hoe dat dan wel moest, de man bovenop... Dat vonden ze zo raar, maar ja wat doe je als goedgelovige inboorling... Je doet dan maar de missionarishouding... Ik denk dat de missionarissen het ook heel graag voordeden hoe ze dat dan moesten doen...