ik heb in mijn naamgeving van m'n bedrijfje het woord "enlightment" (verlichting) gebruikt..maar nu hoor ik dat het enlightenment moet zijn klopt dat?

ik heb op meerdere vertaalsites gezien dat enlightment ook kan..maar begin nu te twijfelen..wie helpt mij uit de brand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Kijk,als bedrijf wil je opvallen,dus als het al zo zou mogen zijn dat enlightment niet kan,wat ik betwijfel,dan is het nog zo dat het meer opvalt en bovendien onder de noemer valt van 'eigen naam' en daar zijn alle mogelijke schrijf en spellingvoorschriften niet op van toepassing !
Ik zou zeggen,lekker zoo laten is jouw creatie (wat doe je precies?) en jouw unieke naam !
Bovendien weet ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het woord de lading dekt en ook gewoon in de (spreek) taal word gebruikt !!
Maar mocht dat dan niet kloppen in de schrijftaal,so what??
Blijft jouw bedrijf met een door jou verzonnen naam die iedereen begrijpt,het valt op en is aansprekender dan de vol geschreven variant !!!
Alle succes gewenst !

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik hoop dat je nog geen inschrijving bij de KvK hebt geregeld en het drukwerk al hebt klaarliggen want inderdaad, het moet zijn enlightenment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps!
Maar niet getreurd, wellicht lezen er een heleboel mensen 'overheen'.
Trouwens, waarin 'doet' jouw bedrijf? Als het zijdelings met fysieke verlichting (lampen) te maken heeft is het juist een wel een mooie woordspeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad enlightenment. Tenzij je lampen gaat verkopen...:-)