Wat is het verschil tussen een combinatie of een variatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.3K

Het beste antwoord

Eeen combinatie is bv erwtjes en worteltjes samen op je bord naast de aardappelen. Als je vandaag erwtjes eet, en morgen worteltjes heb je variatie.

Bij kleding : Een broek en een jasje combineert goed goed samen. maar voor de variatie moet je er eens n keer een trui of shirt bij dragen
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een combinatie is iets wat bij elkaar past en een variatie is iets wat op elkaar lijkt maar tog anders is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha jouw antwoord is echt niet waar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een combinatie hoeft helemaal niet goed bijelkaar te passen, anders zou je ook nooit horen, dat is een slechte combinatie.
Combinatie: Twee dingen worden met elkaar in verband gebracht
Variatie: Een ding verschilt van een ander ding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Comenatie is een vantevoore besliste produkte samen te voege dus combinere. Variatie. Is. Combinere maar dan met merdere opties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit Afrikaans? XD
Het heeft te aken met kansrekenen. De details zal ik voor je uitzoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Permutatie. Als je een bestuur wilt samenstellen uit 3 personen met ieder een specifieke functie (voorzitter, secretaris, penningmeester) dan kan dat op 6 manieren.

Combinatie. Als je uit 8 kandidaten een commissie wilt samenstellen van 3 personen, waarbij er binnen deze commissie geen expliciete functieverdeling is, kan dat op 56 manieren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij een combinatie is (in tegenstelling tot bij een variatie) de volgorde niet van belang.