Wat betekent "mensen die buiten het begrip mannen of vrouwen vallen"?

Ik zit net te lezen op internet en kom het woord panseksueel tegen. Geen idee wat dat was dus even op wikipedia gezocht. Daarin staat deze zin...

Door deze definitie van biseksualiteit, is panseksualiteit anders omdat ze ook aangetrokken zijn tot de mensen die buiten het begrip man of vrouw vallen.

Ik heb de zin echt 30 keer overgelezen maar wat bedoelen ze in hemelsnaam met mensen die buiten het begrip mannen of vrouwen vallen? Ik snap het echt niet, want ook bijvoorbeeld transeksuelen vallen onder mannen of vrouwen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, daar ben ik ook zeeeeer benieuwd naar................

Antwoorden (2)

Bedoelen ze daarmee misschien personen die de uiterlijke geslachtskenmerken van een man en van een vrouw hebben? Ik heb ze wel eens in een film gezien. Bovenkant vrouw en onderkant man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja oke... maar dan al je toch onder beide begrippen en niet erbuiten?
Daarmee wordt bedoeld dat ze bv ook op karakter kunnen vallen zonder naar het geslacht te kijken en op mensen die zich geen man en geen vrouw voelen. Kortom ze vallen op alles wat mens is.
Onderstaande komt van wikipedia:http://nl.wikipedia.org/wiki/Panseksualiteit

Panseksualiteit (ook wel omniseksualiteit of poliseksualiteit) verwijst naar het potentieel voor seksuele aantrekking, seksueel verlangen, of romantische liefde, naar alle mensen van alle geslachten (man, vrouw en ander). Sommige panseksuelen zeggen ook wel geslachtsblind te zijn. Dat “gender” geslacht van de hersenen en “sex” fysiek geslacht niet relevant zijn om te bepalen of ze seksueel aangetrokken zijn tot anderen, of van ze kunnen houden. Panseksualiteit kan ook betekenen dat iemand zich aangetrokken voelt naar iemands persoonlijkheid in plaats van uiterlijk of geslacht. Het concept van panseksualiteit verwerpt doelbewust de geslachtsgrens, het idee dat er slechts twee geslachten zijn. Panseksuelen staan open voor relaties met mensen die zich niet identificeren als strikt mannen of vrouwen. Panseksueel behoort tot de LGBT(Q)-groep. Panseksueel komt van het Griekse pan dat allemaal betekent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je het weer: "Man, vrouw en ander"... Ik heb op formulieren ook nog nooit een 3e vakje "Overig" zien staan. ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je aanmeldt bij Google+ heb je die keus wel! Ter info.