hoeveel Nederlandse worden met éé zijn er?

ik kan me niet echt herinneren dat ik veel worden heb gebruikt met éé dan alleen één. Dus hoeveel worden zijn er nou eigenlijk met éé??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woorden schrijf je in ieder geval met dubbel O!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm ja klopt ;)
ik heb Firefox met taal verbeteraar dus die zal er wel worden van hebben gemaakt van plaats woorden.

Het beste antwoord

Als je de nadruk wilt leggen op een woord met dubbel e dan kun je daar ook éé voor gebruiken.
Bijvoorbeeld: "als je rechtsaf slaat moet je voordat je de richtingaanwijzer bedient éérst over je rechter schouder kijken"

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan dus stellen dat er héél veel woorden zijn in het Nederlands die je met dubbel éé kan spellen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb nog "één" vraag je aan je koosknip hoe heb jij die QR code gekregen met je naam?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allebei de reacties waren goed uitgelegd.
Bedankt en mijn vraag is ingevuld!

Andere antwoorden (1)

Er is maar één Nederlands woord dat gewoonlijk met éé geschreven wordt. Alle andere ee's blijven zonder accenten, behalve als je er de nadruk op wilt leggen.

Toegevoegd na 41 seconden:
(Nagezocht in m'n verzameling digitale woordlijsten.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zelfs één schrijf je tegenwoordig gewoon als een
sterredag
12 jaar geleden
yep taalkundig gezien is één gewoon fout. als je telwoorden schrijft in een zin schrijf je gewoon: een, twee, drie.... etc. alleen voor nadruk wordt er éé geschreven, dan spreek je het anders uit. Bedenk maar: Er ligt een boek op tafel. of Er ligt één boek op tafel. De betekenis van deze zinnen blijft hetzelfde. Je zegt het alleen anders.