Wat is correct: 1: (Misschien) op zich wel. Of 2: (misschien) Op zich wel. Of 3: (Misschien) Op zich wel.

Als je dus een zin begint met een woord tussen haakjes: waar moet de hoofdletter? Ik denk 't eerste, maar weet 't niet zeker.

(Die zin is misschien niet 't beste voorbeeld, maar de vraag moet duidelijk zijn...)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag.....weer wat geleerd!

Het beste antwoord

Het eerste woord krijgt een hoofdletter:
'(Gemeentelijke) ambtenaren mengen zich in het landelijke debat.'
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx.
AWM
14 jaar geleden
Geen dank. Ik vind het eigenlijk niet fraai, een zin beginnen met een woord tussen haakjes, ik zou het proberen te vermijden, maar dat is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, helemaal correct

Andere antwoorden (2)

Dit is misschien op zich wel de eerste vraag die ik niet snap... +1

is het multiple choice dan gok ik op 3...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het eerste woord van de zin tussen haakjes staat, krijgt dat wél een hoofdletter; het woord kan op zich worden weggelaten , maar het staat er wel.