Wat is de juiste benaming voor een kind van rond de 14 a 15 jaar oud, in het engels?

wat is een juist engels woord daarvoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.3K

Antwoorden (4)

Dat is een adolescent.

Toegevoegd na 47 minuten:
Voor degene die meent dat dit antwoord niet waardevol is: teenager (wat de anderen allemaal antwoorden) is de vertaling van tiener, dus iemand tussen de tien en de negentien jaar oud. Aangezien het trefwoord puber door de vraagsteller is gegeven is adolescent de juiste Engelse benaming voor een 14-15 jarige!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand tussen 14 en 15 jaar is dus ook een tiener en waar geeft de vragensteller het woord 'puber'? c+ dan maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een 'teen'ager is niet tussen tien en de negentien, maar tussen 13 (thir'teen') en 19 (nine'teen').
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, je geeft het juiste antwoord amadea
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zo moeilijk doen als puber daar ook gewoon wordt gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat specifiek gevraagd wordt naar 14-15 jarige leeftijd is adolescent het enige juiste antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teenager (het woord zegt het: persoon die de jaren met tien (aging) doorloopt is een redelijk vaak gebruikt woord.
Ook gebruikt men vaak het woord (a) "teen".
Vaak zegt men: he/she's in his/her teens.
Het officiële woord is adolescent.
Veel mensen hier hebben het bij het juiste eind! Bron: Engelse moeder en 15 jaar wonen in Engeland.
Teen/Teenager? of misschien adolescent. Of als je dat te oud vindt pre-adolescent

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Child_development_stages.svg
http://en.wikipedia.org/wiki/Teenager
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de min is voor?
Amadea
12 jaar geleden
Ook deze min is onterecht! Ze zijn blijkbaar adolaat van het uit wikipedia afkomstige verhaal van de volgende beantwoorder...
Hai, 't lijkt mij dat dit teenager is... Volgens beschrijving Simple Wikipedia org. : A teenager, or teen, is a young person whose age is between thirteen and nineteen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord puber kennen ze ook. Puberty puberteit, puberen = reach puberty en puberaal ook juvenile
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een duim naar beneden staat letterlijk in het Engels woordenboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gisteren hoorde ik in reportage de moeder over haar kind adolescent zeggen. Dit wordt kennelijk het meest gebruikt. Spreek uit edollessent.