In het nederlands kraait een haan kukeleku, hoe is dit in het engels?

kukeleku

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U.uru.uuuuu in turks :)

Het beste antwoord

Cock-a-doodle-doo

Toegevoegd na 5 minuten:
Meer talen: http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=101504
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarom zal een Engelse haan anders kraien dus ik denk 99% zeker dat ze ook kukeleku doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bedoelt natuurlijk hoe mensen dat verwoorden. Een haan kraait natuurlijk overal hetzelfde. In Nederland doen we een haan na met: kukeleku, maar dat kan in 't Engels heel anders zijn. Net zoals 'auw'. Dat wordt 'ouch' in het Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engelsen zouden niet eens weten hoe ze kukeleku uit zouden moeten spreken.
Ik geloof iets van "cuckerekoo"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een Leidse duif: koekerekoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee sorry dat was koekeroe.
Laatst was ik in engeland en daar maken de hanen inderdaad een ander geluid. Het ligt eraan door wie ze zijn opgevoed. Dit geld voor alle dieren, in dat plaatsje waar ik was waren de hanen opgevoed samen met katten, dus elke ochtend werd je wakker gemaakt door "miaauuwwaauuww"! maar dat was dus de haan.