Hoe zeg je in het Engels het beste, ik heb jeuk?

Wilde een leuke tekst onder een foto zetten. Waar ik vaak mee zit is zet je deze tekst nu in de tt/vt dus get or got and itch or itchy.......I got itchy I got itch, I get itch or I get itchy.

Gevoelsmatig denk ik I got itchy. De jeuk is er namelijk al.

Toegevoegd na 5 minuten:
Beetje uitleg waarom dit of dat is misschien wel handig voor soortgelijke zinnetjes.

Toegevoegd na 46 minuten:
In Amerikaans Engels hoor je ook nog wel eens alleen got, zonder have. Dat is heel informeel, zeg maar straattaal.

Zoals I got a problem, dus het schijnt wel gebruikt te worden maar hoort niet de standaard te zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben heel slecht in uitleggen...

Het beste antwoord

I've got an itch is de beste manier om te zeggen dat je jeuk hebt.

I'm a bit itchy is ook een manier om dit te zeggen, maar dan zeg je dat je wat jeukerig bent.

Toegevoegd na 1 uur:
i got an itch is inderdaad straattaal. In mijn hoofd zeg ik dat automatisch alsof er een afro-amerikaan dit zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar ik vaak over struikel is het gebruik van HAVE. Afgekort in I've. Nu lees je in de voorbeelden hier dat dit niet altijd wordt gebruikt. I got an itch. Mag je dit ook zeggen of MOET have altijd gebruikt worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het zonder have niet goed klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja dat is geen lekker antwoord. Je leest bijvoorbeeld ook I got hungry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie het wel gewoon op internet staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval ook goed om te weten hoe het hoort en hoe ze er mee omgaan. We weten dat ze daar ook niet zo nou kijken. Maar het bekt natuurlijk wel lekkerder. Zeker op z'n Amerikaans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat op het internet staat wil niet zeggen dat het waar is. Die fout wordt heel veel gemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo Pinky jouw dag kan niet meer stuk ;) Er zaten meer goede antwoorden tussen, maar een beetje uitleg scoort bij mij meer, bedankt!

Andere antwoorden (5)

I've got an itch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is idd I got itchy

En ja kan altijd Google Translate gebruiken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I got an itch (to scratch).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
My ... is itching
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"I’ve got an itch" is juist.

http://www.youtube.com/watch?v=oDYV-tlZ5tw

Je kan in je tekst ook de plaats aanduiden waar het jeukt bvb: "I’ve got an itchy leg".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging 'm natuurlijk om dat clipje ;)