Verstaat men in Portugal ook Braziliaans Portugees? Ik heb namelijk van uit mijn vakantie in Brazilië nog een woordenboek Braziliaans.

Ook al weet ik dat het Braziliaans Portugees anders klinkt dan het Portugese Portugees, toch ben ik benieuwd of het gebruik van Braziliaans Portugees ook volstaat of dat ik toch een nieuwe talengids moet aanschaffen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Braziliaans Portugees en Angolees Portugees verstaan elkaar prima. Ik ken toevallig een Braziliaanse vrouw en een man uit Angola en die verstaan elkaar moeiteloos.
Die Angolese man gaat ook elk jaar op vakantie in Portugal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk zal me benieuwen hoe dat gaat straks, ik ben namelijk ook doof, dus dat wordt zeker een apart taaltje dan :-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ongeveer hetzelfde zijn als Vlamingen en Nederlanders, hier en daar een eigen woord maar verder begrijpen ze elkaar goed (wat de taal betreft)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Toerist: die man, heet die toevallig Bruno?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, die heet geen Bruno

Antwoorden (1)

Je kunt het vergelijken met Amerikaans Engels tegenover Brits Engels. De meeste mensen verstaan het prima, maar met een zwaar accent en onduidelijk gearticuleerd zal het niet meer gaan. Ook verschillen de grammatica en sommige woorden van elkaar. Toch zijn Braziliaanse soaps heel populair in Portugal. Dat laat zien dat de talen erg op elkaar lijken. Ten slotte is een Braziliaans accent beter dan een Nederlands accent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen zwaar overdreven Nederlands accent gelukkig, maar ben wel doof, dus dat is ook te horen. Wie weet denken ze nu wel dat ik ergens tussen Brazilië, Afrika en Portugal ben blijven steken.. Maar bedankt! :-)