Hoe heet het palletje/knopje/klikje achterop een balpen?

Dat niet te weten zit me nu eenmaal dwars. Zeker in het geval van die blauwe BIC-pennen, waarbij het palletje/knopje/klikje na indrukken wordt tegengehouden door een ander floepje. Want... Hoe heet dan zo'n floepje? Nou, het lijkt me duidelijk: Is er een balpennenmaker in de zaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

een drukknopje ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het penaandrukkertje.
Dat floepje is de penregulator.
Er zijn ook engelse woorden voor maar die ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pressbutton, I think
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,wel gebruiker,maar zo'n palletje enz. heet een stiftuitschuiver,niet te verwarren met het floepje,dat is een stiftblokkeerder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het een tjoepje noemen voor het 'eruitknopje' en een 'tjipje' voor het terugduwknopje.