Schrijf je een tussenvoegsel na een winkelnaam wel of niet met een hoofdletter? Dus b.v. C1000 De Vries of C1000 de Vries?

Je schrijft bijvoorbeeld Hans de Vries en meneer De Vries, omdat met de 'D' pas de familienaam begint. Maar wat schrijf je als er C1000 voor komt te staan? Dus C1000 De Vries of C1000 de Vries? Aangezien C1000 geen familienaam is zou je denken dat in dat geval de 'd' dan dus met een hoofdletter moet omdat dan pas de familienaam begint..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (3)

C1000 de Vries
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder hoofdletter dus: C1000 de Vries
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou C1000 De Vries schrijven - de familienaam is De Vries als je die los gebruikt. In deze samenstelling is het winkel - familienaam, twee verschillende benamingen; het geheel is niet een dubbele familienaam waarbij ik wel een kleine letter zou gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het zeker wilt weten, kun je de Taaladviesdienst van Onze Taal benaderen, via een mail of telefoontje: http://www.onzetaal.nl/advies/index.php