mijn man beweert dat trut ook schoonheid betekent. Ik kan dit nergens vinden. Is dat echt zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
16.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geloof ik nix van! Het is wel n woord dat ook gebruikt wordt voor t vrouwelijk geslachtsdeel. Heb ik gehoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt Martine, daar kwam ik ook heel laat in mijn leven achter dat het gewoon ook als kut gebruikt kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trutje klinkt wel als een troetelnaampje.
Kimath
12 jaar geleden
klinkt wel schattig ja :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou hem knuppel noemen en zeggen dat het betekend dat jij heel erg veel om hem geeft.
Amadea
12 jaar geleden
Da's een héle goeie, Euca!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aparte humor, van je man....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Marktplaats zetten die man van jou en een leaseman aanschaffen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BraBart nee joh!! geen marktplaats! zie je het al voor je?
vanwege persoonlijke omstandigheden af te halen
lieve sociale welbespraakte man.
inclusief toebehoren geld is niet belangrijk, een goed huisje wel. stel je dat iemand ie man op wil komen halen, en hij roept HEY TRUT!! wat moet je zeggen dan? 'dat doet ie anders nóóóóit!? je kan wel neerzetten. 'voor dove vrouw een man af te halen wegens omstandigheden' dat gaat natuurlijk argwaan wekken he....

Antwoorden (11)

Nee, dat is toch echt niet zo. Een trut is een zeurderige, stijve, preutse, onnozele vrouw.
Amadea
12 jaar geleden
Wat naar dat jouw man je probeert wijs te maken dat het woordje trut schoonheid betekend. Sommige mensen zeggen wel eens tutje als liefkozing maar trut is dat beslist niet. Ik zou het beledigend vinden als mijn man dit tegen mij zegt. Geef bij je man aan dat als jij dit ook beledigend ervaart dat hij je liever schoonheid kan noemen als hij dat dan ook bedoelt. Gewoon zeggen wat je bedoelt klinkt ook veel oprechter..

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is vast een grapje van die man hoor... dus niet beledigend bedoeld.
sorry, je man neemt je in de maling.
trut is niet positief bedoeld over het algemeen en heeft al helemaal niets met schoonheid te maken.

je kan je man oelewapper gaan noemen, en zeggen dat dit betekend 'gespierde bink'.

kijken of het dan nog zo leuk is om iemand in de maling te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! Geweldige reactie!! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een + waard :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))
dank jullie wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Briljant Eucalypje!!! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel voor de +jes allemaal. okay, het klinkt ook grappig, (ben helemaal 'in to the jokes' hoor) maar het is toch werkelijk triest om iemand zo in de maling te nemen.
't is je partner!!!!! het is een stukje respect waar het hier om gaat. en als er iets belangrijk is in een relatie...... ik hoop dus dat het als grapje is bedoeld, maar zorg dan dat dit ook naar de ander duidelijk is. denk dus dat de man wat duidelijk(heid) moet krijgen.
en het heeft te maken met respect, óf duidelijk zijn over grapjes......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
De afkomst van het scheldwoord "trut" is dat een koe die geen melk meer kan geven word een trut genoemd. Niet echte schoonheid dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou dan dus betekenen "nutteloze koebeesten", die weer zwanger gemaakt moeten worden.
Maar waar is de onderbouwing van die betekenis?
Trouwens als je dat onverkort toepast op vrouwen dan zijn er een hele hoop ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, dit antwoord verklaart ook een hele hoop. de man vind koeien mooi!! of je kan denken dat de man een (vreselijke lompe) boer is natuurlijk :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oops +1 (wat een rund he) :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een koe geeft ook melk zonder dat er een kalf bij is. De naam trut bij een koe is als de koe te oud is om nog melk te kunnen geven. Dit hoeft natuurlijk niet de letterlijke betekenis te zijn van het scheldwoord trut. Maar het heeft wel zijn oorsprong daar vandaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet het, heb op een boerderij gewoond :) nutteloos zijn ze niet (zoals hajete zich afvraagt) en dom (van domme koe) zijn ze ook zeer zeker niet.
een koe ie eigenlijk best bij de pinken (soms zelf letterlijk EN figuurlijk) :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk eucapylje :P
erg bij de pinken jij!
doe ze de groeten
nee trut is echt geen betekenis van schoonheid , want dan zou jij tegen je man kunnen zeggen :eikel , want dat betekend ook schoonheid

klin klare onzin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik gevonden bij het woord "trut":

1) Akelig kind 2) Akelig meisje 3) Domme vrouw 4) Griet 5) Ingebeeld meisje 6) Persoonsbenaming 7) Takkewijf 8) Totebel 9) Tro 10) Troela 11) Zeurig persoon 12) Zeurig vrouwspersoon
http://www.encyclo.nl/begrip/trut

Daar staat dus duidelijk niet "schoonheid" bij of iets, dat daar in de verste verten op lijkt.
Kan natuurlijk zijn, dat je man zijn eigen betekenis heeft gegeven aan het woord "trut".... maar dat kan ik niet beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oma noemde mij weleens Troela. Maar dat was lief bedoeld. Ze vond het leuk als ik 'troela' deed. Ze zei weleens tegen mij; als ik jong was geweest in jou tijd,wat zou ik dan een wild ding zijn geweest.:) Ach ik mis haar....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mooi Hestia, dat 1 woord je zoveel herinneringen geeft hè!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of het nu pos bedoeld is van de man of niet, ik doe toch een pos beoordeling hoor webske +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx!
Ja zeker. En als je hem "oude zemelaar noemt, betekent dat dat je hem een sexy vent vindt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je man een snor heeft en kram heet dat is hij hier al VEEL langer mee bezig. Zie bijgevoegde link, daarin vraagt kram in 2001!!!!! precies hetzelfde.

Maar dat is wel de enige verwijzing dat trut iets met schoonheid te maken heeft dus trek je conclusie...

En voor zover hij het als koosnaampje bedoelde......
Daar heb je de raarste van, ik hoorde iemand haar man "poepscheetje" (sorry voor de term maar ze zei het echt) noemen.

MAAR een koosnaampje is ALLEEN een koosnaampje als BEIDEN er een positief gevoel van krijgen. De man die P.... (ik zal het niet nog eens opschrijven) werd genoemd voelde zich daardoor blijkbaar bijzonder en speciaal. DAN is het prima. Vind één van de twee het een rotwoord kan de ander 1000x beweren dat het " ook" iets moois betekent, dan mag hij het toch gewoon niet gebruiken.

Koosnaampjes zijn altijd met instemming van de gebruiker EN degene over wie het gaat
amigo
12 jaar geleden
Tut betekende vroeger wel schoonheid (honderden jaren geleden). Hiervan is nog steeds afgeleid: jezelf optutten (= jezelf mooimaken). Beetje gelijk heeft hij dus wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t R ut, niet tut ;) wel goed lezen hea
Het woord trut is een beledigende en denigrerende benaming voor een vrouw. Maak er voor het behoud van je eigenwaarde zo snel mogelijk een eind aan dat je man je zo noemt en laat je niet voor de gek houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede smoes om onder de verantwoordelijkheid van het uitspreken uit te komen. Wat een verzinsel.
Kijk maar op
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=trut
en je weet of hij de waarheid spreekt